diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu, ... pro vás a vaše kamarádky.

Udržte si tělesnou a psychickou pohodu i v klimakteriu

MojeBříško.cz – těhotenství, porod, péče o dítě | Magazín o těhotenství, mateřství

Klimakterium je přirozenou součástí života každé ženy kolem padesátky. Toto období je doprovázeno zastavením menstruace, útlumu funkce vaječníků a ztrátě plodnosti, a je s ním spojena také řada nepříjemných příznaků. Které to jsou jak se jim bránit? Klimakterium - ilustrační snímek
U každé ženy ke klimakteriu neboli menopauze dochází individuálně, zpravidla se ale jeho příznaky objevují mezi 40. až 50. rokem věku. Snižující se funkce vaječníků a tvorby pohlavních hormonů zapříčiní ústup a vymizení menstruačního cyklu. Nedostatek hormonů estrogenů a progestrogenu pak způsobuje další průvodní jevy klimakteria.
„Mezi základní nepříjemné projevy patří návaly horka a pocení, nadměrné bušení srdce, nespavost, úzkostné stavy či zhoršení paměti. Dostavuje se také náladovost, nedostatek sebevědomí, popudlivost, nerozhodnost a potíže se soustředěním,“ říká doktorka Lenka Čadová, vedoucí oddělení vývoje společnosti Valosun.

Menopauze se bohužel nevyhne žádná žena, přesto je však možné její příznaky zmírnit a užívat si svůj věk bez viditelných obtíží. „Nepříjemné projevy pomáhá mírnit například doplněk stravy Minapent s extraktem červeného jetele, ploštičníku hroznatého a šalvěje lékařské,“ radí Čadová.
Šalvěj lékařská pomáhá proti nadměrnému pocení, ploštičník hroznatý pak tlumí návaly horka, zlepšuje spánek, paměť a koncentraci a snižuje předrážděnost. Ovlivňuje také metabolismus vápníku v těle a tím zpomaluje rozvoj osteoporózy a zlepšuje urogenitální potíže.
„Červený jetel se využívá především pro vysoký obsah přírodních látek, fytoestrogenů. Ty jsou svou strukturou podobné ženským pohlavním hormonům – estrogenům a v ženském těle tak mohou imitovat jejich účinky. Mohou zlepšit náladu, spánek a zamezují řídnutí kostí,“ dodává Lenka Čadová.
Projevy klimakteria ovlivňuje i jídelníček. Strava by měla být bohatá na mořské ryby a rostlinné oleje lisované za studena, ořechy, luštěniny a vejce. Není radno podceňovat ani vliv pravidelného cvičení a procházek, které pomáhají nejen s projevy klimakteria, ale i s nadměrnou váhou a problémy s pohybovým aparátem.

Přečtěte si také:


Napsat komentář

diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu, ... pro vás a vaše kamarádky.