diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu, ... pro vás a vaše kamarádky.

Šestinedělí v životě ženy

MojeBříško.cz – těhotenství, porod, péče o dítě | Magazín o těhotenství, mateřství

Šestinedělí je opravdu nejnáročnějším obdobím každé maminky. Změny nálady, smutek i pláč vyvolávají hormonální přeměny v těle, které oproti těhotenství probíhají velmi rychle. Takže je celkem přirozené, že se cítíte v depresi.

Poporodní blues.Většinou začíná okolo třetího dne po porodu, vyznačuje se pláčem, pocitem zlosti, osamělosti a smutku. Možná je i velká přecitlivělost a nepřiměřené reakce na okolí. Trápit Vás ale poporodní blues nebude déle než dva týdny. Pak zmizí stejně rychle jako přišlo. Takže žádné výčitky, plačte, křičte, vybíjejte si své emoce.

depresivní stavy. Jedná se o  daleko hlubší citový stav, může nastat dokonce až po skončení šestinedělí. Projevuje se velkým vyčerpáním, úzkostmi a pesimismem. Pokud cítíte, že nejste  schopná se postarat o svoje dítě,  je na místě vyhledat odbornou pomoc. Léky nebudou pravděpodobně nutné, někdy stačí se ze svého nitra pořádně vymluvit za přítomnosti odborníka nebo v rámci skupinové terapie!

Laktační psychóza. Jedná se o velice závažné psychické onemocnění. Projevuje se nezájmem o sebe i miminko, pocity a halucinace mohou vyvrcholit až pokusem o sebevraždu. Výrazným poznávacím znamením tohoto onemocnění je ztráta kontaktu s realitou (matka  neví, jaký je den ani  jak se jmenuje). V tomto případě by měla pomoci hlavně rodina a neprodleně  kontaktovat  psychiatra. Tato porucha se bohužel neřeší ambulantně, ale většinou je nutná hospitalizace. I po propuštění domů musí nemocná žena pokračovat v užívání  antidepresiv. Nemoc při včasné diagnostice však mizí už do měsíce.
Většinou jako  spouštěcí faktor všech depresivních stavů je vyčerpání z nedostatku spánku. Takže co nejvíce spěte, přestaňte se stresovat, že není uklizeno a ulehněte vždy, jakmile miminko usne. Hodně pijte (2–3 litry  tekutin denně, nejlépe vodu, minerálky, bylinné a ovocné čaje), omezte kávu a kofeinové nápoje vůbec (kofein nepříznivě ovlivňuje psychiku) a nezapomínejte na vitaminy (na psychiku zabírají směsi železa, kyseliny listové, vápníku, hořčíku, selenu, zinku, mědi s vitaminem B1 a B2).

Leave a Reply

diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu, ... pro vás a vaše kamarádky.