diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu, ... pro vás a vaše kamarádky.

Nezapomínejte na ovoce a zeleninu – 3. díl

MojeBříško.cz – těhotenství, porod, péče o dítě | Magazín o těhotenství, mateřství

Zaměřme se na jednotlivé plody a naučme se je zapojovat více do našeho jídelníčku. Nahraďme tuky živočišné za vhodnější stravu a věnujme svou pozornost spíše přírodní energii.

Rajčata, květák, brambory, citrusové plody – jsou bohaté na kyselinu askorbovou, jenž se podílí na odchytávání volných radikálů a zajišťuje hladký chod buněk, hormonů a zvyšuje obranyschopnost organismu. U citrusových plodů dbejte na důkladnou očistu. Plody jsou ošetřovány chemií.

Mrkev, meloun, meruňky – zde se skrývají karotenoidy a retinol. Mají prokazatelný positivní vliv na zrak a kůži.

Avokádo – je bohaté na vitamin E, který dokáže ochraňovat nenasycené mastné kyseliny v buněčných membránách. Tento vitaminový zázrak funguje jako prevence před neplodností, či degeneraci kloubů.

Kořenová zelenina – patří mezi nejstarší zeleniny vůbec. Bohatost se odráží v množství minerálních látek, vitaminů a éterických olejů. Přidejte na svůj jídelníček pastinák, mrkev, celer, ředkvičky nebo řepu.

Banán – příznivě ovlivňuje metabolismus a podporuje dobrou náladu. To vše díky látce zvané serotonin, která dokáže vykouzlit úsměv na tváři.

Zelenina a ovoce jsou důležitou součástí každého dne. Denní dávka by se měla pohybovat kolem 800g, přičemž každému zástupci připadá polovina


Leave a Reply

diskuzní fórum   Vytvořte si vlastní diskusní fórum, poradnu nebo skupinu, ... pro vás a vaše kamarádky.